fredag 26 april 2013

Hur läget är med mig nu


Jag ska räkna ordentligt men det verkar som att jag två månader i rad fått mens med 28 dagar emellan. Igår fick jag min mens.

Jag mådde ganska dåligt på tisdag kväll och sov bara tre timmar natten mellan tisdag och onsdag. 

Nu känns det som att det är så mycket mediciner att hålla reda samt det är mycket att göra på jobbet och fritidsintresset. Min kropp pallade nog inte längre och jag har då försökt att minska ned bördan denna vecka. Imorgon skulle jag ha hållit på med mitt fritidsintresse men jag ringde i onsdags och sa att det får ta någon annan att göra min uppgift.

Så då har bloggandet hamnat på sista plats.

Jag ska försöka ta det lugnare nästa vecka också och har därför tackat nej till att göra två saker. Men jag tar en dag i taget och om jag mår bättre så kanske jag ändå orkar göra en av de sakerna.

Jag fick också ordinerat att sluta dricka mjölk och ta två metformintabletter vid dagens största måltid av läkaren. Tidigare var det en tablett vid frukost, lunch och middag.

Jag dricker inte kaffe och dricker väldigt sällan te så mjölk och vatten har alltid varit det jag har druckit. Jag kommer att sakna mjölken.

Jag behöver sol. Jag behöver värme. Det blev än mer påtagligt med min D-vitaminbrist.

Det är inte bara jag som längtar efter sommar, sol och värme. Många pratar om det. På jobbet och på fritidsintresset. Igår sa en person att det känns som höst nu och snart är det september och det är då verkligen höst igen. Den personen menade att vi därför ska tillvarata alla dagar i maj till augusti oavsett väder. För varje dag som går så är det också fler som pratar om att det blir en dålig sommar igen. 


1 kommentar:

  1. Försök slappna av! Det är inte höst än. Det är bara början på våren. Vi har både vår och sommar framför oss. Det är många av oss som inte mått bra av den långa vintern, men att fokusera på att det ändå snart är höst igen gör ju ingenting bättre. Det blir lite som att det inte är nån idé att gå ur sängen på morgonen eftersom det ändå snart är kväll igen. Försök njuta av det som är!!!!!!!!

    SvaraRadera