fredag 5 april 2013

Livet tuffar på och jag hoppas att det inte är något farligt i magen

Jag jobbar och sedan gör jag allt jag ska på fritiden. Imorgon ska jag hjälpa min kompis att städa i deras hus.  De vill förbereda så mycket som möjligt innan de flyttar in i slutet av april. Eventuellt blir det lite målning av en vägg också.

Annars så känns brösten lite konstiga. Mensen är slut så nu börjar en ny period. Det är väl förberedelser för en ägglossning som troligtvis inte kommer.

Ibland tänker jag konstigt men jag kan inte riktigt släppa tanken om att kroppsscanningen sa att jag hade något i magen. Ett barn vet jag att det inte är men man har ju hört talas om snabbväxande tumörer. Är det något jag ska kolla upp? Ett vaginalt ultraljud ser ju bara livmodern och inte resten av magen. Ultraljudet i mitten av mars sa ju inget. Men samtidigt så mår jag inte dåligt så jag kanske inte har en tumör.

På söndag är det också Femmis-träff igen. En av mina Femmis-vänner ska testa imorgon så jag hoppas att vi  får höra ett positivt besked på söndag.

Jag längtar till den 15 maj. Jag hoppas på att de tror på att IVF kommer att fungera på mig.

1 kommentar:

  1. Jag kan på sätt och vis förstå att du blir orolig, man undrar ju vad de såg... Men menade de verkligen innehåll i magen eller att det såg vadderat ut (fy sjutton vad jobbigt att få sin knubbighet uppkörd på det sättet btw, nu vågar jag aaaldrig åka till USA - jag har ju också en viss naturlig vaddering ;-))

    Lycka till med samtalet, för de allra flesta är ju IVF en säkrare och rätt lyckosam metod (70% har lyckats efter 3 fulla IVF:er tror jag man brukar säga) Och har du PCO är chanserna normalt rätt goda - då har man ju bra ägganlag som bara inte kommer till skott utan hormoner...

    SvaraRadera