lördag 27 april 2013

Hur skulle det kännas att vara gravid?

Jag tänker den tanken varje dag. Oftast flera gånger om dagen. Jag vet inte om det är bra eller dåligt men jag tänker på det.

Nu tycker jag att mina bröst känns annorlunda. Det beror väl på mensen. Nu undrar jag om brösten skulle kännas likadana om jag vore gravid. Lika annorlunda.

Jag tänker på att hur många veckor gravid skulle jag vara om min mage ser ut som den gör jag idag. Antagligen skulle alla tro att jag ser ut som vanligt så det är väl de första 12 veckorna åtminstone.

Det är jobbigt att inte vara gravid.

Men jag försöker att se till att jag har saker att längta till. Något eller några saker varje vecka. Nästa vecka är det en ledig dag mitt i veckan. Veckan efter är det det igen.

Jag köpte skor idag. Skor att ha när det blir varmare. Kanske redan i slutet av maj.

Jag har ju fått kommentarer om min ekonomi här så det känns lite känsligt att skriva varje gång jag köper något. Men ni ska veta att jag använde de rabatter och erbjudande som fanns så att jag kunde köpa 2 billiga par skor. Jag har inte klippt mig på ca 2 år fast jag velat. Det är så jag har prioriterat. Men jag har lovat mig själv att den dag jag blir gravid så är en klippning en av de första sakerna jag ska unna mig själv.

Det är jobbigt att inte vara gravid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar