söndag 19 maj 2013

Bestämt men det var svårt

Det är bestämt att det blir ingen IVF förrän testresultaten är bra. Det är svårt att veta att det är uppskjutet i obestämd tid men så får det vara. Jag måste fokusera på annat nu. Hoppas att jag hittar något nytt att fokusera på.

Det var Femmisträff idag. En av de som var där tar också Levaxin. Hon hade 4,2 innan hon började med medicinen. När hon kom till 2,0 då sa den svenska läkaren att det är bara att köra på nu. Så hon gjorde sin första insemination för en månad sedan. Hon blev inte gravid.

Så 1,0 är inte så vida spritt i Sverige alltså.

Det är som att man måste vara sin egen läkare. Det är synd att man måste vara det.

När man går på dessa träffar så känns det som att vi ger varandra råd varav vissa är medicinska så att många kan bli gravida.Vi hjälper varandra att bli gravida. Men jag tycker att det är få plus, fler missfall och få barn som föds av de som är med i gruppen. Det är väl de som har svårt att få barn som känner att de vill träffa andra i liknande situation. Men jag skulle känna mer hopp om fler blev gravida.

Jag hoppas bara att det blir tillåtet i Sverige så att fler gynekologer vill hjälpa oss singlar som vill blir mammor.

Jag brukar inte skriva om politik här men jag hoppas att ingen som läser min blogg röstar på KD i nästa års val.

1 kommentar:

  1. Jag tror det är alldeles rätt beslut. Det brukar kännas bättre när man väl bestämt sig. Men då det är mycket pengar inblandade så är det väl bäst om förutsättningarna är dom allra mes gynnsamma!

    SvaraRadera