lördag 4 maj 2013

Skengravid

Jag har läst om andras beskrivningar om det men trodde inte att jag skulle vara en av dem som också skulle känna så.

Jag har tyckt i ca 1 månad nu att brösten har känts annorlunda. Jag tänkte först att det var p.g.a. kommande ägglossning, sedan kommande mens och nu igen kommande ägglossning. Men det slutar inte och då känns det konstigt att tycka att det är på grund av menscykeln. Sedan har magen också känts annorlunda de senaste veckorna med fler låtande bubblor än vanligt och lite hårdare/fastare än vanligt.

Men med alla mediciner som jag tar och alla tankar på den kommande IVF:en så spelar kroppen mig ett spratt.

Så önskan om att bli gravid har gjort att kroppen har gått mig till viljes. Nu är jag inte psykolog men det kanske är för att ge hopp och att kunna orka med motgångar.

Jag var och fikade idag. Det går inte att låta bli att titta på föräldrar med barn som fikar och önska att jag kunde vara i deras sits.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar