onsdag 22 maj 2013

Fått veta mitt nya TSH-värde idag

Jag har inte berättat för er för jag vill inte säga något ifall jag fick ett dåligt testresultat. Jag gjorde ett blodprov i fredags för att få veta vad mitt TSH-värde är idag. Jag tänkte att jag behöver få veta det så att jag kan justera min dos. Idag fick jag veta resultatet och läkaren sa att jag inte behöver justera min dos. 0,9 hade jag. Jag frågade om mitt D-vitaminvärde och det sa han borde ha gått upp och att jag inte behöver någon remiss för att göra ett nytt D-vitaminprov. Så jag har inte tagit ett nytt D-vitaminprov sedan jag började med medicinen.

Så det känns som att det innebär att jag kan köra igång med IVF nu.

Nu är det bara att fundera på om jag ska köra igång trots risken att jag får ett nytt jobb.

Ingen mens har kommit än. Så jag har väl till mensstart att bestämma mig.

3 kommentarer:

  1. Kör på! Ingen kan ha en åsikt om att man försöker bli gravid när man skaffar nytt jobb, för vem skulle då kunna anställa en fertil kvinna? Det är klart lite jobbigt med mycket frånvaro första tiden på nytt men det är ju övergående. Man kan inte vänta tills allt är perfekt på jobbet, privat, ekonomiskt, med de egna föräldrarna osv för sannolikt kommer det alltid vara något som gör att man ska vänta. Nu har du gjort vad du kan för att optimera chanserna så kör på!

    SvaraRadera
  2. Härligt med bra testresultat!

    SvaraRadera
  3. 0,9 är ju ett toppenbra värde! Skönt att du kan köra igång med ivf på studs. Håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt med ultraljud och ledighet i samband med behandlingsstart. Tycker att Anonym har helt rätt i sina kloka ord ovan. Kör på!

    SvaraRadera