tisdag 28 augusti 2012

Bokat två besök

Så jag bokade ett besök hos gynekologen den 6 september och ett inskrivningssamtal på Mama Mia Söder den 17 oktober. De hade fullt i sin kalender och hade inget tidigare. För mig gör det inget eftersom jag vill vara lite säkrare på att jag är gravid innan jag går på ett inskrivningssamtal.

Jag försöker använda Familjelivs uträkningsprogram för att få veta beräknad datum för födsel. Det är så himla svårt. Jag vet ju inget om min cykel.

Den 23 juli startade min senaste mens. Den 9 augusti inseminerades jag. Jag vet ju inte hur lång min lutealfas är men de har bara mellan 10-14 dagar att välja mellan. Jag valde 10 dagar. Jag valde också att jag har 30 dagar lång menscykel. Men ibland kan det ju bli upp till 40 dagar lång menscykel.

Så med 23 juli mensstart, 10 dagar lutealfas och 30 dagar lång cykel blir det lördag den 4 maj 2013.

Väljer jag 35 dagar lång cykel så blir det torsdag den 9 maj.

Väljer jag 35 dagar lång cykel och 14 dagars lutealfas blir det 5 maj.

Så i början av maj blir det i alla fall.

Det har inte riktigt sjunkit in än. Jag vet inte om jag vågar tro på det. Rädd att det är ett falskt positivt test, rädd för missfall osv. Det är nog därför som det är ganska skönt att ha inskrivning först den 17 oktober.

Här är en bild som jag tog med mobilkameran.

3 kommentarer:

  1. Åh men Dina - grattis!!! Det här hade jag missat...

    Kram!!
    Jagvilljagkan

    SvaraRadera