onsdag 22 augusti 2012

Ny dag

Ja, jag försöker få tiden att gå. Jag vaknade vid halv nio och satt på datorn och tv:n. Jag har inte orkat göra frukost. Planer idag är att åka till lokalen som min fritidssysselsättning använder vid ett och vara där en timme. Sedan ska jag hem till mina föräldrar och sedan ska jag och min bror se Expandables 2 på bio.

Jag har inte fått mens än. Det är väl bra att progesteron har skjutit upp det. Men tänk om jag hade ägglossning några dagar senare och att mensen är sen pga jag har börjat räkna från fel dag. Visst var ägglossningstestet positivt men vem vet. Det kanske var falskt positivt. Så tidigt har jag ju aldrig tidigare fått plus på ägglossningsstickan. Dock var det andra omgången av pergotime.

Nu är det tre dagar tills testdagen. Köper man Clearblue digital så kan man testa redan idag. Det är nog bättre att få veta så tidigt som möjligt. För på lördag är det 16 dagar efter inseminationen. Idag alltså 13 dagar sedan inseminationen. Men när jag tittar på Apotekets hemsida så kostar en Clearblue digital 119 kr. Deras egna vanliga graviditetstest kostar 69 kr.

I och med att många apotek blev privatiserade har jag en bit till närmaste vanliga Apotek. Jag har andra apotekskedjor närmare men de har inga priser på sin hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar