fredag 24 augusti 2012

Tusen tankar har åter igen flugit genom huvudet

Idag började jag med ett nytt paket progesteron. Det gjorde jag efter det negativa testet. Jag tänkte inte så lång på om jag borde ha slutat då. Som en läsare skrev så är det bra att sluta 2-3 dagar efter beräknad mens (bim).

Jag vet ju inte när min beräknade mens är. Ska jag gå efter förra månaden med en kort lutealfas så var bim i lördags. Alltså för 6 dagar sedan.Ska man gå efter den genomsnittliga menscykeln så är BIM 14 dagar efter ägglossning och det borde då ha varit igår. Men på tisdag kväll så tar detta paket progesteron slut. Det blir min sista som jag tar detta försök.

Jag köpte två clearblue digital den dyraste sorten idag. Jag vet inte riktigt vilka dagar jag ska använda dem. Om jag klarar att hålla mig så borde det bli tisdag morgon som jag testar igen.

Idag är det löning och massor av barnfamiljer i affärerna. En del tankar var ju om jag en dag kunde gå i affären med mitt barn. För varje försök så känns ju chansen mindre och mindre.

Jag måste omfokusera mig så att jag orkar ett till försök i slutet av året. Men då måste allt klaffa. Pengar, läkarbesök, mediciner, jobb osv.

Så risken är nog stor att nästa försök inte blir av förrän i februari. Min gynekolog gillar ju att ta långa ledigheter så från mitten av december till mitten av januari är ju han oanträffbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar