onsdag 29 augusti 2012

Ska jag eller ska jag inte

Jag surfade igår in på Familjeliv. Jag har alltid velat vara med i en BF-tråd och nu har jag möjlighet att göra det. Fast jag vet inte vilken månad jag ska tillhöra. Det är ju jättesvårt att veta.
Men jag väntar ett tag till innan jag går med.

När jag tittade på BF April-tråd så hade många fått missfall. I BF Maj-tråden är det inte många aktiva än eftersom de flesta som ska få i maj inte har plussat än.

Min mamma ringde nyss och hon vill att jag göra ultraljud och undersökningar typ varannan vecka. Hon är rädd för utomhavandeskap och massa annat. Men jag har en tid nästa vecka och sedan får vi se vad som händer.

Jag är också sugen på en babyticker på bloggen men det är nog för tidigt.

2 kommentarer:

  1. Gå du med i en tråd, datumet du fått från Stork stämmer så du behöver inte fundera på det. Man är med där ens datum ligger även om man sedan råkar föda en annan månad. Där kan du förstås också få uppleva mer av vad som är det vanliga, hur andra har det och inte bara din mammas oro.

    För du kommer inte att göra ultraljud varannan vecka. Om allt flyter på som det ska kommer du att träffa gyn nästa vecka och sedan kommer du inte göra några fler ultraljud förrän vecka 16-18 när du gör rutinultraljud. går det bra gör du inga fler utom om du går över tiden. Det är bara äggdonationsfolket som gör en himla massa ultraljud på landstinget. Man kan förstås köpa sig helprivata ul också, men man får inte en massa ul automatiskt.

    När det gäller utomkveds upptäcks det så småningom antingen genom smärta eller lite småblödningar och där man sedan noterar att hormonerna stiger dåligt. Det går i majoriteten av fallen "bra" utan permanenta skador. Men utomkveds är ovanligt. Försök bara ta det lugnt inne i huvudet. Mycket kan gå fel, men du kan inte styra det. Just nu, just här - är du gravid. Du kan inte göra något alls för att det ska gå bra eller dåligt just nu - det är bara våra nojjiga föräldrar som tror. Det är nyttigt att fortsätta träna och man kan springa fort och leva som vanligt innan man börjar kräkas ;-)

    Grattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren. Det betyder mycket.

      Radera