söndag 19 augusti 2012

Internet tillbaka

Men det var inte tack vare Tele 2. Det var Windows uppdateringarna som förstörde allt. Min bror sa att det finns en kommande som heter systemåterställning. Klicka på det så kommer alla grundinställningar tillbaka utan att något man har sparat försvinner. Vips så var internet tillbaka.

Det andra stora problemet är min mail. Jag har skapat en ny gmail men det programmet är jättedåligt. Det är ju jättekrångligt att skapa kontakter eller spara en mailadress som en ny kontakt. Det som är bra med gmail är att de har ett bättre system för återställning av lösenord än vad hotmail har. Om en gammal mailadress som man har som alternativmailadress inte gäller längre så tar det mellan 30 dagar och 6 månader innan den kan försvinna på hotmail samt att ett bekräftelsemail måste skickas till alternativadressen och länken i det mailet måste man klicka på. På gmail kan man ändra på direkten utan bekräftelsemail och väntan.

Jag hade förut försökt ta bort den felaktiva alternativmailadressen på hotmail men det gick inte eftersom ingen kunde logga in och klicka på bekräftelsemailet.

Så nu hoppas jag att jag får tillgång till min mail igen så att jag kan spara det mesta och överföra det till gmail.

Som säkerhet har jag nu skapat fyra nya e-postadresser som alla är varandra alternativadresser. Detta ska inte kunna hända igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar