måndag 27 augusti 2012

När kommer mensen?

Imorgon kväll tas sista progesteronet. Imorgon bitti tas det sista graviditetstestet. Det är bara en formalitet men måste göras.

Jag ringde min gyn idag. Hans sjuksköterska som svarade i telefon sa att äggledarspolning görs efter mens. Så jag skulle ringa när jag fick mens.

Det jag undrar är ju om man får mens automatiskt när man hade för en vecka sedan en 12 mm tjock slemhinna. Eller kan den absorberas av kroppen? Får jag inte mens av mig själv måste jag ta Provera. Även om jag vet att jag inte är gravid så undrar jag hur länge man kan vara låghormonare och testa negativt på graviditetstesten trots att man är gravid.

Jag tänker att om jag inte är gravid så borde jag kunna börja med Provera på tisdag nästa vecka. Alltså en vecka efter sista vagitorien.

Jag vill inte framkalla ett missfall bara för att jag tar Provera.

Tacksam om någon kan svara på mina frågor.

1 kommentar:

  1. Jag har förstått det som att låghormonare är extremt ovanligt. Oftast har det handlat om att ägglossningen skett senare än man tror. Men det finns ju folk som inte testat positivt på flera månader och varit gravida. Så det är nog svårt. Jag skulle lita på testerna iaf. De är nog väldigt pålitliga för det mesta. Men rådfråga gyn.

    SvaraRadera