fredag 31 augusti 2012

Jag ska vara positiv

Jag försöker slå bort tankarna som inte är bra. Idag känns min mage annorlunda. Jag mår inte illa som jag gjorde igår men min mage känns hårdare och konstigare. Jag gjorde nr 2 två gånger på 2 timmar. Men allt är normalt försöker jag tänka.

Det är bara en person som jag har berättat nyheterna till "live". Resten har jag gjort det via telefon. Jag har heller inte träffat någon av de som fick telefonbeskedet än. I morgon träffar jag nästan alla i min familj och på söndag träffar jag de två från min fritidssysselsättning. Förhoppningsvis så blir allt som förut. Min mamma kommer nog ha mycket att säga. Hon hittade babykläder ,från när vi barn var små, i somras när hon rensade källaren. Hon ville inte slänga dem och jag kan nog gissa att hon vill att jag ska ha dem.

Men jag undrar mer vad de två på min fritidssysselsättning kommer att reagera. De är de enda två som vet och kommer att vara så i några månader till. Kommer de undra om jag anstränger mig för mycket osv och tycka att jag ska ta det lugnt istället för att göra en sak. Jag vill inte att de gör saker eller säger saker som gör att andra börjar undra. Jag vet att de gör det av omtanke men...

2 kommentarer:

  1. Be dem att inte säga nåt bara. Det respekterar de väl?

    SvaraRadera
  2. Jag har bett dem inte säga något till någon annan. En undrade när jag skulle berätta för de övriga. Jag sa december.

    SvaraRadera