torsdag 9 augusti 2012

På väg hem

Tåget startade för några minuter sedan. Vid åtta är den framme i Stockholm och vid nio borde jag vara hemma.

Jag är trött. Jag vilade ca en halvtimme i klinikens säng. Så fort jag klev upp kände jag mig så trött. Jag sov kanske 5-6 timmar inatt. Men det är mer än förra gången och jag mindes inte att jag var så trött efteråt förra gången. Men jag sov ca 2 timmar på tåget förra gången och det gjorde kanske mer än vad jag trodde.

I morse innan inseminationen tog jag min första progesteronvagitorie.

Det är 16 dagar tills testdagen som blir den 25 augusti. Jag hoppas att jag tänker mindre på detta än förra gången. Jag har mindre förhoppning denna gång om att det ska lyckas därför det känns att det var antagligen falskt positivt eller så inseminerades jag försent.

Igår när jag testade med testlagrets test så blev det två streck så fort jag hade tagit upp den från muggen. Alltså bara några sekunder. Jag väntade ca 2 minuter innan jag gick och hämtade ett clearblue test. Det står på testlagrets test att resultatet syns efter fem minuter men på mig syntes det på direkten. Det har aldrig varit så förut. Sedan blev ju clearblue testet också positivt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar