söndag 5 augusti 2012

Dagarna går

Fortfarande negativt på testen. På söndag nästa vecka är det dag 21. Jag undrar om jag kommer att ha åkt innan dess.

Igår var jag, min syster och mamma i Nyköping. Vi visste inte om det men de hade en stadsfestival igår. Så vi var glada att vi hade en sådan tur. Det blev en väldigt lyckad dag. Innan dess hade vi åkt landsväg mellan Vagnhärad och Nyköping och gått på loppmarknad.

Mindre tur hade vi när vi skulle åka hem. Vi hade parkerat bilen i ett parkeringsgarage. Alla uteparkeringsplatser var fulla. Men vi såg inte skylten att garaget stänger kl. 15. Vi kom dit kl. 16.30. Som tur var så såg jag att det var boendeparkering i garaget när jag parkerade bilen. Det gjorde att vi frågade ett par som kom ut från huset om de kunde gå in i garaget och öppna åt oss. Det blev alltså bara väntande i ca 5 min innan vi kunde komma till min bil.

Nästa gång ska jag först och främst parkera utomhus när jag åker någonstans och om det inte går så ska jag kolla efter en skylt där det står öppettiderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar