söndag 12 augusti 2012

Solbrist och längtan till nästa insemination

Jag har känt de senaste dagarna att den dåliga sommaren har tagit ut sin rätt. Solbrist eller ljusbrist. Jag vet inte vad det är men det känns som att kroppen behöver sol.

Jag tog en promenad idag trots mörka moln. En halvtimme efter att jag hade kommit hem från min promenad började det regna och det höll på i två timmar.

Men så blir det väl när man ska spendera pengar på inseminationer och måste ha en hemmasemester förutom de tre dagarna i Falkenberg. Men det var soligt i Falkenberg och det var bra.

Det konstiga är att jag börjar bara lite längta till nästa insemination. Jag som bara för ett par dagar sedan inte trodde att jag psykiskt skulle orka med ett snart.

Men jag har i minnet om en Femmis-medlem som jag läste om som gjorde fyra inseminationer i rad och blev gravid på det fjärde. Jag har nu gjort två i rad.

Denna gång så blir det ingen räkning av dagar som förra gången. Men eftersom jag har semester så har min hjärna haft tid att räkna ändå. På lördag har det gått samma antal dagar som förra försöket när jag fick mens.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar