fredag 10 augusti 2012

Trött

Jag har fortfarande varit seg idag. Jag har varit onyttig både idag och igår. Köpte chips som jag åt på tåget hem, köpte chips som jag åt när jag kom hem igår kväll och jag köpte jordnötsringar idag som jag åt nyss.

Jag har haft ett sug efter dessa saker de senaste dagarna.

Blir jag inte gravid så blir det en nystart den 27 augusti när jag börjar jobba. Promenera igen och äta nyttigare igen.

Jag googlade på progesteronvagitorier och fann lite olika saker. Det fanns blogginlägg på bloggar som jag läser, om dessa vagitorier. Många skriver att de använder dessa minst till vecka 12.

Jag använder vagitorier som jag har fått utskrivna av en annan gynekolog än den jag går hos nu. Jag måste ju förklara för honom allt som jag har gjort under sommaren och de slutsatser jag har dragit om fortsättningen.

Blir jag gravid så har jag nu läst till mig att jag måste begära att få fler vagitorier utskrivna samt ultraljud minst en gång i månaden. Jag har ju blivit upplyst att man måste ha koll på mitt myom ifall jag blir gravid.

Jag loggade in på Femmis idag och då hade någon nyss startat en tråd om ägglossningssekret. Detta gjorde att jag började tänka på detta försök. Förra månaden sa barnmorskan att jag hade väldigt mycket sekret och jag nog inseminerades vid rätt tidpunkt. Jag märkte nog av det när jag kollade på min trosa.

Denna månad har jag inte märkt av något i min trosa. Tänk om det var ett falskt positivt jag fick. Men samtidigt kan jag inte glömma hur snabbt jag fick två streck på Testlagrets streck.

Varför kan inte ägg och upptinade spermier leva i 48 timmar istället för bara 24 timmar? Det skulle ju öka chanserna att bli gravid. Men sådan är biologin och man får bara hoppas att en dag lyckas man tajma deras levnadscyklar så att befruktning sker.

Jag undrar också varför det finns ingen klinik som har öppet till kl. 21 på kvällarna? Får man positivt på morgonen så kan man då enklare hinna dit samma dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar