onsdag 29 augusti 2012

Göra som jag vill

Det var skönt att läsa FC:s kommentar. Gör som du vill och du kan inte göra något åt det ifall det händer något.

Jag vill lägga upp bilder på min mage. Men jag är inte smal så på bilden kan man tro att jag är i femte månaden. Jag har inte sett så många bilder på sådana kvinnor när de vill följa visa hur magen växer på sina bloggar.
Men kanske nästa år kommer min mage ha en rundning som inte är tjockmage utan gravidmage och då kanske jag lägger upp bilder.

Jag vet att man ska vänta och berätta tills man är minst 3 månader gravid men det finns personer jag vill berätta för som inte är familj och nära vänner.

Så ikväll berättade jag för den som är ansvarig för en del av de saker jag gör på min fritidssysselsättning. Ibland kanske jag mår dåligt och kan inte komma som tänkt. Jag sa att om han vill så kan han leta efter en ersättare redan nu. Han var så förstående och snäll. Han sa att han vill att jag ska fortsätta på min post så länge jag vill. Kan jag inte komma en dag så löser det sig. Så han vill att jag ska fortsätta på posten till mammaledigheten. Jag blev så glad att han var så snäll och förstående. En sådan man önskar jag att jag kunde ha hittat men nu är det inte så.

Det kändes lugnt att berätta för honom men jag bävar fortfarande för att berätta för min chef. Han är också jättesnäll och förstående dessutom i samma ålder som den ansvarige på min fritidssysselsättning. Min chef förlorar ju mer på att jag försvinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar