onsdag 22 augusti 2012

Det var negativt

Det var inte morgonurinet men jag tänkte att är jag gravid så då ska det vara meningen att jag får veta resultatet nu.

Det lokala centrumet ligger 5 min bort så det gick snabbt att gå och handla det lokala apotekets billigaste test.

Jag har sökt jobb i morse. Jag behöver få upp min lön och det gör man inte på mitt nuvarande jobb. Med omorganisationen som är gjord är det inte heller bra på mitt jobb. Men på grund av min plan att bli mamma så är jag begränsad i vilka jobb jag kan söka. Jobb som kräver att man jobbar mer än 8 timmar per dag går bort. Alltså blir det alla privata jobb som går bort. Bara måndag till fredag jobb. Inga resor får jobbet heller kräva. Det ska också ta högst 45 minuter att åka till jobbet enkel resa. I slutet av nästa år flyttar mitt jobb och jag kommer att ha mellan 1 h och 15 min till 1,5 h enkel resa inklusive vänttid för ett byte.

Det ser alltså inte ljust ut på jobbfronten heller.

3 kommentarer:

  1. Men, jag har ett privat jobb och jag jobbar bara 8 h om dagen!

    SvaraRadera
  2. Jag har heller inte haft problem med det på mina privata jobb. Så tänk inte på det. Får du upp lönen tillräckligt kan du ju jobba 80% också! Det kan dom inte neka dig om du har föräldradagar kvar =)

    Trist att det var negativt

    SvaraRadera