måndag 9 september 2013

Att hitta en blogg som skildrar liknande saker

Mitt i ruvandet så googlade jag mycket som vanligt. Att hitta en blogg med en kvinna ( gift och försöker få barn med sin man) som skriver om sin bristande äggkvalité. Det var rena turen. Men jag är så glad över att jag hittade henne. Det finns inte så mycket info om bristande äggkvalité. Tips om några preparat att ta eller nästa steg som är äggdonation. Det är också få bloggar jag har hittat om det.

Hon bor i USA men beskriver de känslor jag också känner. Infertilitet drabbar många i världen.

Jag har länkat till bloggen i tidigare inlägg men gör det igen. http://dontcountyoureggs.typepad.com//blog/

Hon har gjort en kort film om sina känslor efter den senaste misslyckande IVF:en. Hon är inte bara ledsen utan nu har hon fokus på att se framåt. Försöker finna hopp och må bra igen.

Precis som jag försöker göra. Planerar akupunktur, spa och går till läkare för att bli frisk.

Hon skriver hur mycket detta sliter på kroppen. Det är inte kul att inte må bra och jag vill bli frisk. Är det värt att göra en till IVF? Ska jag bara fokusera på embryodonation och att ta ett nytt lån? Jag vet inte om jag är redo att ta ett nytt lån än.

En annan sak som gör det lite svårt är att med ett speciellt utseende som jag har så känns det lite mer komplicerat med embryodonation. Har jag råd med embryodonation så blir det med donatorer som inte alls liknar mig. Jag börjar tycka många dagar att utseendet blir mindre viktigt men andra dagar inte. Viktigare blir det oftare att jag stället mår bra och kostnaden.

Även med embryodonation läser jag om sprutor och allt man måste ta. Att ta piller känns inte så kul heller.

Jag skulle vilja få ett embryo insatt och det enda jag måste ta är progesteron.

Jag hade 4 rätt på lotto och vann 22 kr i lördags. De flesta gånger har jag inte vunnit något. Men det betalade nästan för 4 rader (24 kr) så det är alltid något. Så på onsdag har jag spelar igen.



1 kommentar:

  1. Jag är ganska ny på din blogg faktiskt, så jag har inte riktigt koll på hur din historia ser ut. Men jag fastnade så snart du nämnde dålig äggkvalitet och embryoadoption. Får jag vara så fräck att jag ber dig att berätta lite om din historia, och vad du gjort tidigare? Kanske som en kommentar hos nig så att jag inte riskerar att missa det.

    Här har du en till med dålig äggkvalitet och planer på embryoadoption. Ivf:erna har tärt så enormt på min kropp att jag börjar ge upp. Sakta men säkert. Och eftersom jag har en man som har dåliga spermier så känns embryoadoption logiskt!
    Tack för att du delar med dig!
    Kram
    http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/

    SvaraRadera