fredag 20 september 2013

Vill du bli gravid då ska du umgås med gravida och mammor

Ja, det stod det på pappret som jag fick av den som utförde akupunkturen idag. Det stod att graviditet smittar. Hon skrev att det finns bevis att gravida utsöndrar gravidhormoner genom utandningen.

Jag har inte hittat på ovanstående.

Det kändes konstigt att läsa det för när man har svårt att få barn så vill man ju inte påminnas hela tiden om det man inte kan få.

Jag vet inte om det ska kännas på ett speciellt sätt när man får akupunktur men jag kände inget. Jag låg i ett rum tillsammans med två andra. Det var ett par för när jag hade legat där halva tiden så gick de ut för att betala och prata. Då hörde jag dem prata om vilka teer hon ska dricka från och med hennes första mensdag. Det var kul att det var både hon och hennes man som gjorde akupunktur tillsammans.

Jag bokade två behandlingar när jag hade bestämt mig för att prova akupunktur. Tänkte att jag ska göra det två gånger innan jag beslutar om fortsättningen. Så nästa fredag är nästa.

Det var i alla fall skönt att ligga still i en halvtimme med lugn musik.

Hon sa också att hon hör från hennes patienter med PCO att det är svårt att stimulera dem så att de får bra ägg. Hon tyckte äggdonation lät bra.


1 kommentar:

  1. Graviditet smittar?!
    Det lät ju mycket konstigt! Då borde ju allt annat smitta som har med hormoner att göra! :)

    Livet är allt brano konstigt.

    SvaraRadera