fredag 13 september 2013

Extra känslig

Min syrra läste nyss ut boken "En man som heter Ove". Hon gav mig den i helgen. Hon sa att den var jättebra. Jag började läsa den igår. Jag skrattade en hel del i de två eller tre första kapitlen. Sedan läste jag en rad i boken och började gråta. Smsade syrran om att jag grät och om hon trodde att jag klarade av att fortsätta läsa boken. Hon sa att jag absolut inte klarar av att läsa den så tyvärr måste jag sluta läsa den.

Jag fattar inte att jag har blivit så känslig.

Igår började jag också känna att jag längtar efter att vara gravid och ha barn. Jag mailade en klinik i Estland igår för att få prisuppgift. Imorgon är samtal med den lettiska kliniken.

Det gör ont. Ont i själen. Jag längtar till kuratorn på onsdag.

3 kommentarer:

  1. Den boken har jag läst ett kapitel i taget. Jag läser, fnissar, gråter hysteriskt, lägger ifrån mig boken och återkommer efter ett tag...

    Kram
    JVJK

    SvaraRadera
  2. Men din syrra måste ju vara knäpp som ger dig en bok som hon sedan säger att du inte kan läsa!

    SvaraRadera
  3. Hon visste inte att jag skulle vara så känslig. Det är väldigt många som har läst den boken och i torsdags såg jag två personer på tunnelbanan läsa den.

    Att läsa om ledsamma realistiska saker klarar jag tydligen inte av längre.

    SvaraRadera