söndag 1 september 2013

Positiva saker

Jag är inte bara ledsen. Jag vill må bra. Jag är trött på att må dåligt både fysiskt och psykiskt.

Som födelsedagspresent så blir det Abba the museum. Jag längtar till att få stå där med syrran och sjunga en Abba-låt med henne. Fredag är det dags.

Fredag den 13 ska en vän komma hem till mig och vi ska äta mat tillsammans.

Jag har fått väldigt snälla kommentarer. Tack alla er. Det var en som skrev att medicinerna jag räknade upp vet man inte mycket om men akupunktur är ofarligt.

Det är kanske så att jag ska försöka besegra min rädsla för det. När jag kollat på ett ställe så står det under deras frågor och svar att det inte gör ont. Jag har bara lite svårt att tro på det. Men akupunktur är kanske rätt för mig.

Det är så jobbigt att ta alla dessa beslut. Jag önskar att någon kunde säga till mig vad jag ska göra.


2 kommentarer:

  1. Alltså, det är klart att det sticks med akupunktur. Den som påstår något annat ljuger =) Men det är inte speciellt farligt. Det sticker till lite men går över extremt fort och är verkligen hanterbart. Mycket mindre ont än tex ett blodprov. Sen ÄR det extremt avslappnande. Jag är född skeptiker och vet väl fortfarande inte riktigt om jag "tror" på akupunktur. Men visst, jag blev ju gravid på det försök då jag använde akupunktur. När jag däremot använde rosenrot blev hela ägglossningen och mensen konstig. Därav min kommentar om att man inte riktigt vet vilka effekter naturläkemedel har.

    SvaraRadera
  2. Jag har provat akupunktur en gång - och jag är oxå nålrädd - och det gick jättebra. Det sticks lite men gjorde inte ont, var däremot riktigt avslappnande!

    Lycka till :-)

    Är förresten inte Rosenrot nåt som stärker immunförsvaret? Är inte det att motverka processen lite? Tänker på de kliniker som skriver ut prednisolon för att just sänka immunförsvar vid insättning...

    SvaraRadera