onsdag 11 september 2013

Definitivt ej gravid

Jag vet inte men det känns mycket bättre att via ultraljud få bekräftat att man inte är gravid.

Idag fick jag det bekräftat. Ledsamt men jag slipper sväva i ovisshet. Man läser ju om kvinnor som blöder fast de är gravida och kvinnor som plussar sent. Jag kan tyvärr inte sluta tänka på det förrän en längre tid har gått eller ett ultraljud har gjorts.

Livet går vidare. Jag måste försöka skapa ljuspunkter i mitt liv.

Det går lite trögt i vår Femmisgrupp också. Ingen har blivit gravid på flera månader och som fortfarande är gravid. De två senaste som blev gravida fick missfall. Över 50 på listan men få gravida. Det känns som att vi som är Femmisar har också svårare att bli gravida. Visst går fertiliteten ner efter 30 men jag tycker att de under 40 och speciellt under 35 borde förr eller senare bli gravida.

Det är några stycken under 35 i gruppen som likt mig har haft svårigheter.

Ibland så blir det så att om en positiv sak händer en person så ibland brukar det hända många andra också. Jag önskar det vore så bland oss Femmisar och bloggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar