lördag 28 september 2013

Själen inte hel

Min syster önskar sig julklappar från Ikea och då får hon det. Jag ville ändå gå runt hela Ikea ifall det fanns något nytt som jag ville köpa till mig själv istället för att direkt gå till gatuplan.

Stinget i hjärtat kom när jag fick förbi barnavdelningen. Alla magar både innan och efter gjorde inte så mycket men att se barnavdelningen gjorde det.

Men syrran fick sina julklappar och det blev ett snabbt Ikeabesök. Jag har umgåtts med min bror också. Så två bra saker har jag gjort idag.

Jag väntar på mensen. Hade jag velat så hade denna mens varit startskottet för IVF nr 3. Jag har tänkt i några veckor nu att jag ska maila Storkklinik och fråga hur länge jag kan skjuta upp IVF nr 3. Jag har betalat för den även om jag inte har någon lust att använda den. Men det har inte blivit av.

Äggdonation är planen. På tisdag är det fyra veckor kvar tills jag åker till Riga.

Skulle jag genomgå en IVF till så vill jag att jag är ledig både före och efter precis som jag var nu i augusti. Men tyvärr hjälpte inte det att vara ledig det försöket.

Jag gjorde min andra akupunkturbehandling igår. Det fungerar säkert för vissa men för mig gör det ingen skillnad. Lite som att kasta pengar i sjön och jag försöker använda mina pengar på ett bra sätt.

Så just nu känns det som att det inte blir fler akupunkturbehandlingar för mig.

Jag försöker göra positiva saker i mitt liv. Jag läser en amerikansk blogg som jag tidigare har berättat om. Hon skrev ett inlägg denna vecka om att göra saker för att man vill det och om man inte ska göra saker bara för att fördriva tiden och glömma misslyckandena. Hon skrev också att det är svårt att göra det man vill göra pga man tänker hela tiden på att spara pengar.

Hon skriver så bra på sin blogg. Hon skriver precis som jag känner.

Det har inte gått så bra för mig att spara pengar. Jag har använt dem på mig själv och det jag behöver. Jag köpte byxor, tröjor och en bh när jag fick lön. Fikat. Köpt julklappar för 250 kr. Unnat mig att äta på McDonalds även om det inte är nyttigt.

Jag ska på spa och vill nog fika mer med vänner och familj.

Att vara hemma och ledsen gör mig inte glad.

Jag vill ha barn. Drömmer om tvillingar så att jag slipper noja mig över om att ha bara ett barn är rätt för barnet. Jag har alltid tyckt att man ska ha syskon men att skaffa barn själv gör att jag kanske inte har råd eller ork att skaffa syskon. Fantiserar om att kunna förmå läkaren att sätta in tre embryon.

Det var Femmisträff förra helgen. En person som ska göra delad embryodonation undrade varför jag inte ska göra det. Det är billigare med delad embryodonation men man får ju bara hälften av äggen från kvinnan och då minskar ju chansen till hälften på bra embryon.

Jag har ju erfarenheten nu om att många ägg säger inget om kvalitén. Jag vill inte chansa och få nitlotten. Med min otur så skulle jag säkert få alla dåliga ägg vid en delad embryodonation.

1 kommentar:

  1. Jag har också släppt de "alternativa behandlingarna" nu, gick på en hel del zonterapi tidigare. Tidigare kändes det bra att försöka göra något för att påverka resultatet, nu känns det faktiskt rätt skönt att inte göra något utan bara göra allt enligt planen :)
    kram

    SvaraRadera