måndag 16 september 2013

Val av klinik

Kostnaden är jobbig och leva med. Men jag har alltid gillat att använda det välkända och beprövade.

Ava Riga känns bra.

Jag hade tidigare mailat Invimed i Polen. Det var var bra. De har en omorganisation så de var osäkra om de hade svarat mig så de svarade mig igen idag. De verkar har flera som pratat svenska på deras kliniker eftersom det var en annan som svarade mig nu. De är också billigare än Ava Riga. Ca 42 000 kr.

Men det verkar som att man måste vara så länge i Polen vid ett försök. Jag trodde att man bara behövde vara där en dag alltså bara vid embryotransfern. När jag har läst andra bloggar så behöver man inte vara i Riga så länge. Här är deras (polska kliniken) svar.

Ägg- och embryodonation hos oss på InviMed görs i 3 enkla steg:
 
1.      För att kunna göra en preliminär bedömning, fyll i frågeformuläret om äggdonation på följande adress: http://www.invimed.se/questionary.html. Om du har tillgång till eventuella tidigare blodprover, ultraljud etc, skickas det på email kontakt@invimed.se eller direkt till mig.
2.      Konsultation på någon av våra 4 kliniken i Polen eller hos någon av våra samarbetspartners i Stockholm. Vid denna konsultation sker en diagnos, eventuella tester, samt val av äggdonator. (1 dag på en av våra kliniker i Polen eller på fertilitetsklinik i Stockholm). Ägg ifrån vald donator kan ta 1-2 månader. 

Du kommer även behöva ta en 10 dagars förmedicinering innan embryotransfer
3.      Embryotransfer (5-7 dagar på plats i Polen på en av våra kliniker)
 
Hela förfarandet tar ca. 2-3 månader.

4 kommentarer:

  1. Jag kanske har förstått fel, men jag trodde du hade ett IVF-försök kvar? Lycka till med allt i vilket fall.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har ett IVF-försök kvar.

    Men jag har väldigt lite hopp om att det ska fungera.

    SvaraRadera
  3. Kolla upp EGV också.
    Mycket bra.

    SvaraRadera
  4. Var precis på AVA Riga och gjorde en embryodonation, ruvar på dag 10. Trevliga, smidiga och snabba i kontakten. Kändes väldigt proffsiga. Finns möjlighet att träffa deras koordinator i Stockholm för att få info.

    SvaraRadera