måndag 2 september 2013

Igår kväll grät jag

Så första gången sedan beskedet vid insättningen så grät jag. Varför just igår vet jag inte.

I lördags blev jag erbjuden min bästa kompis ägg. Igår blev jag erbjuden min syrras ägg.

Jag tackade nej till båda.

Skulle jag någon gång få ihop 100 000 kr för att göra en behandling i Lettland så är det nog inte etiskt rätt att ta emot ägg från någon man känner.

Igår orkade jag inte vara hemma hela tiden. Min förening ordnade ett familjeevent igår. Jag hade inte anmält mig att vara en av funktionärerna som jag brukar göra. Så igår gick jag dit som besökare. Det var svårt att se alla barn.

Igår kväll smsade jag med syrran när jag skulle sova. Det var hon som var på hem från jobbet som började skicka sms. Det var under den smskonversationen som jag började gråta.

Jag la mig vid halv tio och vi smsade vid tio. Jag tror jag somnade vid halv tolv.

Jag har lönesamtal idag. Jag orkar inte säga något. Jag ska väl vara glad om jag får 200 kr.

Man kan ju inte direkt berätta för sin chef att man är jätteledsen för att man nyss fått reda på att man är infertil. Men om hon frågar kanske jag säger något.

Jag har mailat tillbaka nu och frågat om akupunkturstället har lediga tider på eftermiddagen antingen den 20 september eller 27 september. De är kanske jätteuppbokade så jag vet inte hur lång väntetid det är.

1 kommentar:

  1. Vad är det som gör att du tycker det är oetiskt att ta emot ägg från någon du känner?
    Vad är det för behandling som kostar 100 000 i Lettland?

    SvaraRadera