lördag 14 september 2013

Kanske har hoppet kommit tillbaka

Jag hade tid halv fem och det tog ungefär en halvtimme.

Jag trodde att jag skulle få prata med en koordinator men det var inte så. Det var bättre än så. Jag fick träffa den lettiska läkaren.

Hon gjorde också ultraljud på mig. Vi pratade på engelska om mina försök och hur jag ser ut inuti.

Vi pratade om jag ska göra IVF eller äggdonation.

Hon sa att jag har två stora problem. Det ena är mina ägg och det andra är mitt myom. Mitt myom kan vi inte göra något åt men äggen kan man göra något åt. Man kan göra äggdonation.

Hon sa att jag har svårare att bli gravid pga myomet men inte omöjligt. Hon ville inte råda mig till något men trodde att chansen var större med äggdonation.

När hon sa att jag har två stora problem och ett kan tas bort med äggdonation blev jag glad. Jag är fortfarande inte uppe i min normala nivå men när hon sa att ett problem kan tas bort så kom jag genast några steg närmare min normala nivå.

Hon sa att jag kunde börja med mediciner nu i september med insättning i november. Men jag sa att jag mår inte tillräckligt fysiskt bra för att göra ett försök så snabbt. Jag sa att troligen tidigast i januari orkar jag med en återföring.

Nu är det ju pengaproblemet som är kvar. Men något finansinstitut borde väl ge mig ett lån på ca 100 000 kr.

Hon sa också att hon vill att jag kommer på ett personligt besök till Riga vid starten. Så ska jag ha insättning i januari måste jag åka dit i november. Det är så mycket som jag ska tänka på nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar