måndag 23 september 2013

Tyck synd om mig

Jämfört med hur andra har det som försöker skaffar barn så har jag det bra. Men känslorna finns där och att ignorera dem är inte bra. Så därför skriver jag om dem.

Jag kan inte låta bli att känna att jag vill berätta för så många som möjligt om min situation. Dels för att sprida informationen om att det finns många ofrivilligt barnlösa i Sverige men också så att de får förståelse för varför jag mår som jag mår. Jag vill också att de ska ha förståelse för varför jag är borta en del.

Jag pratade lite om det med kuratorn förra veckan. Om jag har rätt att få veta varför andra är lediga och om andra har rätt att få veta varför jag är ledig. Jag bryr mig inte om varför andra är lediga men mår lite dåligt över att jag måste vara borta från jobbet.

Jag vill heller inte ha för mycket medlidande eller prat bakom min rygg. Så det förblir att få människor vet om vad jag gör.

Min kollega som ska bli pappa om ett par månader skrev på sin tavla idag att han gick tidigare från jobbet pga besök hos MVC.

Det gjorde lite ont. Jag vill också kunna göra det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar