onsdag 18 september 2013

För varje dag som går

Idag var jag hos kuratorn. När jag gick därifrån så började mina ögon kännas annorlunda. Mer vattniga. Det har varit så ända sedan dess.

Det är skönt att prata av sig men det är inte ett steg närmare att bli gravid.

Jag sätter mitt hopp till äggdonation. På gott och ont.

Jag åt lunch idag med en vän och det var så skönt att få äta ute och prata om mitt liv. Hon vet vad jag gör. Hon pratade om sitt liv och vi märker hur mycket vi har gemensamt. Livet är inte lätt men vi alla kämpar på.

Nu vill jag att det ska bli oktober.

Vet ni att det är färre än 100 dagar till julafton? Vill ni veta hur jag vet det? Jo, för jag har fått reklam i mailen som har påmint om det. Sommaren tog slut i söndags och nu ska man tänka på jul och vinter.

Min mamma sa att hon hoppades att det inte var snö när jag åker till Riga. Risken finns där men jag tror inte det blir det. Men man vet aldrig. När jag flyttade in till min lägenhet den 1 november så var det värsta snöstormen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar