tisdag 10 september 2013

Varm september

Det är skönt att det hittills har varit varmt i september. En tredje del idag och halva månaden på söndag. Så det känns som att jag kan säga att september kommer att bli en varm månad.

Läkaren idag alltså en allmänläkare sa att mitt socker var bra och TSH 0,4. Så jag skulle genast sluta med metformin. Jag skulle fortsätta med levaxin tills jag jag tar ett nytt blodprov i början av november. Men dosen ska sänkas från 75 till 25. Så en ny levaxinburk hämtades ut idag. Jag passade på att prata om min förkylning. Jag sa att det känns väldigt långt ner i luftrören. Han sa att det kan vara att det är matstrupen jag har ont i. Så losec mups eller en annan likvärdig medicin ska jag ta. Så den andra likvärdiga medicin som börjar på o köpte jag. Det är receptfritt. Han sa att jag skulle ta den en vecka.

Så nu början resan mot att bli frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar