måndag 2 september 2013

En sak min chef sa idag

Min chef är bra och det är skönt att ha. Men det är få som kan sätta sig in i en barnlös situation.

Hon sa att jag borde prata med någon om detta och jag sa att jag håller på att ordna det. Jag sa att jag har ett försök kvar men jag vill må bra innan jag genomför det. Hon måste ju veta när jag blir borta osv.

Hon sa att jag kan fokusera på annat i mitt liv om jag inte får barn exempelvis på att hitta en man.

Jag vet att hon ville bara väl men jag tänker på att vem vill ha en kvinna som inte kan få barn. Det känns dumt men om jag hittar en man så skulle jag vilja ha barn med denne. Jag vet inte ens om min livmoder kan bära ett barn. Jag skulle vilja att den där mannen skulle vilja genomgå äggdonation med mig och om det inte fungerar genomgå surrogatmödraskap med mig.

Har jag turen och hittar jag en man så vill jag göra allt för att försöka få barn. Jag skulle inte vilja ha en man om det stoppade mig från att försöka få barn när jag fortfarande är i barnafödande ålder.

Med två inkomster är det enklare att få lån till dyra behandlingar.

Som ensam så är äggdonation och embryodonation fortfarande en möjlighet men det är inte surrogatmödraskap.

Men att ta lån på ställen med hög ränta och göra min ekonomi jättedålig känns inte lockande.

Min bästa kompis föreslog att jag borde leta upp någon på hemsidor där män vill ha sex med kvinnor gratis för att göra dem gravida mot att de inte står som pappa på pappret. Då skulle jag kunna försöka varje månad och förhoppningsvis finna det där guldägget.

Jag tänkte först absolut nej och sa det till henne men kan jag på grund av pengarna bli så desperat och sjunka så lågt att jag provar det? Jag kan aldrig säga aldrig men vem vet hur jag känner mig om några år.

1 kommentar:

  1. Kanske skulle du kunna hitta en fin man som också vill ha barn lika mycket som du vill. En vän Inte nödvändigtvis en kärlek, iallafall inte till att börja med men någon att dela föräldraskapet med. Gaykille? Det tror jag skulle vara ett bättre alternativ än det andra både för dig och ditt barn. Sex med nån som ställer upp gratis för att göra dig gravid låter farligt tycker jag och stor sjukdomsrisk.

    SvaraRadera