onsdag 6 februari 2013

Lugn

Det känns så lugnt just nu. Jag har väldigt lite att göra med min fritidssysselsättning denna vecka. Så jag hinner tvätta denna vecka. Jag tvättade igår och tvättar nu. På fredag har jag bokat tvättstugan för de stora sakerna som lakan och handdukar.

Det har varit mycket de senaste veckorna. Förbereda inför ett nytt försök, min fritidssysselsättning, åka på nytt försök, allt strul på jobbet, inte bli gravid, ändringar på min fritidssysselsättning, verkligen ta in att jag misslyckades igen med att bli gravid, Femmis-träff, bli ledamot i Femmis valberedning och ta definitivt beslut om att jag ska söka ett nytt jobb.

Men från i måndags så har jag inte haft något att tänka på. Alla ovanstående saker har hänt och har gåtts igenom. Det känns tomt och lite konstigt. Jag är lite van att ha många bollar i luften. Men nästa vecka blir det lite mer med min fritidssysselsättning igen så då klagar jag kanske på att jag inte får vila. Dessa veckor som är ganska lugna vet jag att jag ska njuta av men det är inte alltid så lätt.

Jag har bara pyttelite börjat tänka på IVF. Men det är inseminationer som jag ska fortsätta med ett tag till.


3 kommentarer:

  1. Du kanske har förklarat tidigare, men varför har du svårt att tänka dig IVF?

    SvaraRadera
  2. Jag har nog inget emot allt man gör vid IVF. Det är kostnaden som är den stora stötestenen. Det blir ju en ännu längre väntan tills jag kan göra ett försök om det är till en IVF jag ska spara ihop till.

    SvaraRadera
  3. Jag är några år äldre än dig men jag ångrar djupt att jag ägnade ett år till inseminationer. Gjorde sedan IVF och inte heller det har fungerat. Med detta vill jag inte skrämma dig utan tvärtom pusha till att gå vidare om du vill ha barn. Vet att jag hörde andra säga att det är bättre att gå på ivf direkt men jag lyssnade inte för jag hoppades ju att det skulle fungera med enkla inseminationer. I efterhand kan jag känna att jag slängde bort pengar på inseminationer istället för att använda pengarna till ivf.
    Var också glad för att du bor i Stockholm där du kan få gyn-hjälp samt recept på högkostandskort för så är det verkligen inte i andra delar av landet. Du tjänar mkt pengar och tid på att bi i Sthlm, Se det positiva att du bor där du bor och att du har ett jobb som gör att du har möjlighet till dessa försök.

    SvaraRadera