fredag 1 februari 2013

Thank god it's february

Som jag har skrivit tidigare så är jag så himla glad över att januari är slut. En lång och seg månad som visade sig inte vara till någon nytta. Nu är det en kort månad och det är bra. Det var klart väder ute idag så det var ljust när jag kom till jobbet. Det har varit jobbigt att det har varit mörkt så länge. Den dåliga sommaren har gjort det jobbigare också.

Igår bestämde jag mig. Mitt jobb trivs jag inte längre på. Den låga lönen gör att jag måste vänta till i höst med ett nytt försök. Det är massor av saker på jobbet som inte fungerar längre. Så sammantaget måste jag hitta ett nytt jobb. Om jag inte vore anonym här så skulle jag kanske be er hjälp att hitta något. Man ska ju utnyttja sina kontakter.

Åtminstone 30 000 kr vill jag ha i lön. Få se om jag är attraktiv på jobbmarknaden.

Jag vägde mig idag igen. Jag trodde att jag skulle ha gått upp i vikt under januari. Jag slutade använda stegräknaren dagen jag inseminerade mig. Jag började använda den idag igen. Jag har inte gått promenader eller tränat hemma på 2-3 veckor. Har inte vågat ifall det skulle förstöra mina chanser att bli gravid. Jag har ätit godis och annat onyttigt.

Men jag misstänkte ju att jag hade samlat på mig en massa vatten när jag vägde mig 1 januari. Det var ju bara ett par dagar innan jag fick mens.

Så nu väger jag 69,5 kg. Det nya målet är att aldrig väga mer än 70 kg igen om jag inte blir gravid.

Efter allt som har hänt så är det skönt att veta att jag åker på semester den 19 mars. Jag behöver den pausen.

Förresten så tackade jag ja till platsen i valberedningen i Femmis.

1 kommentar: