torsdag 28 februari 2013

Mens och vikt

I morse fick jag mens. Jag som hade bett min kropp om att vänta med mensen tills efter läkarbesöket idag. Min kropp vill aldrig lyssna på mig så den är inte riktigt min vän.

Angående vikten så orkade jag inte vänta tills imorgon utan vägde mig idag. 0,8 kg tyngre. Februari har inte varit en bra månad matmässigt. Allt för mycket godsaker.

Så drömmen om att väga 60 kg är lite mer avlägsen. Men ju ljusare det blir desto större möjlighet blir det att promenera efter jobbet.

Nu vill jag att snön och isen smälter men det känns som att mars blir en kall månad. Så den första vårmånaden kanske blir en vintermånad.

Men flugorna har vaknat till liv i alla fall. Den första hittades i min lägenhet i helgen och den andra i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar