tisdag 12 februari 2013

Stress?

Kroppen har betett sig lite konstigt ett par tillfällen den senaste veckan.

Förra veckan på jobbet så fick jag plötslig kramp i magen och när jag stod upp så kändes det mycket bättre. Det försvann nästan. Jag stod upp i några minuter och sedan när jag satt mig ner igen så var allt som vanligt. Jag tänkte inte mer på det utan tänkte att det kanske var något med lunchen eller stress.

Imorse hände samma sak. Jag åt frukost. Sedan gick jag och la mig i soffan för att vila i ett par minuter. Jag är väldigt seg på morgonen. Helt plötsligt från ingenstans fick jag kramp i magen igen. När jag reste mig upp så att jag nästan satt i soffan då började det kännas bättre igen. Det hade inte försvunnit men var nästan 50 procent bättre. Så sakta men säkert la jag mig ner igen i soffan och låg där i några minuter tills krampen försvann.

Jag vet inte om det är kramp men jag kommer inte på något annat bra ord för att beskriva det.

Sedan har brösten var lite känsliga än normalt men det tänker jag på beror på kommande ägglossning eller tron om att det vore dags för ägglossning om jag skulle ha haft en äggblåsa som kan växa utan mediciner.

Igår var en stressig dag. Stopp i tunnelbanan och det tog 2,5 timme för mig att komma hem. Sedan fick jag ta bilen för att hämta upp syrran som också inte kunde ta sig hem pga tågstoppet. Så en kexchoklad och en smörgås var allt jag fick i mig igår. Jag var helt slut och mådde inte så bra när jag kom hem igår. La mig med huvudvärk och vaknade med huvudvärk. Huvudvärken försvann idag efter en Alvedon.

Så kan det vara en kroppslig reaktion över allt som har hänt de senaste veckorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar