måndag 18 februari 2013

Statistik

Vi var många på träffen igår. Det var många nya som kom också. En hade gjort många fler försök än mig. Alla ville höra hennes historia och hur hon gjorde för att orka med.

Genom att se alla där och tänka på att det bara vara två där som var gravida fick mig att tänka på statistik. Det verkar vara mycket svårare för oss singlar som vill bli gravida. Det är så synd.

Jag undrar också hur många barn som föds varje år i Sverige till frivilligt ensamstående mammor. Mörkertalet är stort men är 100 barn ett för högt tal?

Ju fler barn som föds ju fler som känner till det och ju fler som tycker det är ok. Det kanske leder till att fler gynekologer blir mer välvilligt inställda att hjälpa oss.

Min egen statistik är dålig. Jag har den senaste tiden börjat röra min mage oftare. Jag pratar med den också. Talar om att en dag vill jag att ett barn ska finnas i den. Säger att tyvärr denna månad kan jag inte åka men förhoppningsvis i höst kan jag åka. Sedan blir det lite fler kommentarer och klappar. Det är väl saker man gör när man väl blivit gravid men jag pratar med den för det ger kanske lite hopp om att den en dag lyssnar på mig och ger mig det jag vill ha.

Det gick bra på jobbet idag men jag behöver något nytt att se fram emot. Tyvärr fanns det inga jobb idag att söka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar