söndag 23 juni 2013

Gnällinlägg

Det var någon som oroade sig för mig och undrade om jag hade annat att göra än att skaffa barn. Jag svarade i det inlägget. Jag har ett liv men när man är mitt uppe i ett försök så tänker man ännu mer på att få barn.

Nu när mensen flödar så blir det här ett gnällinlägg. Det gör ont i benen också. Det är mens. Inga fler vagitorier. Inget hopp.

Min mamma har flera gånger sagt att hon gärna ställer in semestern mot att jag gör ett nytt försök. Jag hoppades att jag skulle bli gravid nu så vi slapp allt det där. Det tog emot att tala om att jag hade fått mens.

Min mamma bryr sig och hon räknade. Inställd semester skulle innebära att jag kan göra ultraljud en enda dag för att se hur äggblåsorna växer. En inställd semester pga ett några minuter långt ultraljud. Jag sa till min mamma att jag bestämmer mig inte förrän den dag jag får mens.

Man får bara göra IVF varannan månad så det blir ju mensen i juli som bestämmer allt.

Eftersom jag inte blev gravid så måste jag ta ut mindre semester. Jag behöver ju spara semester till kommande försök trots att jag känner att jag behöver en lång semester.

Så ännu ett misslyckande leder till flera negativa saker i mitt liv.

Jag är så ledsen.

3 kommentarer:

  1. Vet inte om jag kan säga något som får det att kännas bättre? Men jag skickar en värmande kram i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Du får det nästan att låta som om jag kommenterade något nedlåtande och elakt, som om jag frågat om du inte har något bättre för dig. Så menade jag absolut inte!! Som jag skrev känner jag igen mig i en hel del.Jag ber om ursäkt för hur jag formulerade mig. Jag menade bara väl, men det lyckades jag tydligen inte få fram. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att du bara menade väl. Jag svarade bara dåligt. Du verkar vara en bra person som vill veta mer om att skaffa barn.

      Radera