söndag 9 juni 2013

Svårt att sova

Ibland har jag svårt att somna när jag vet att jag ska gå upp tidigt.

Så jag har tänkt medan jag har legat över en timme i sängen och försökt att somna. Jag tänkte på varför en av de svenska mottagningarna som jag går till inte har fler gynekologer. De har ju så lång väntetid och är populära. De som de har nu jobbar inte alla dagar i veckan och jobbar inte 8 timmar om dagen när de väl är där. Så jag gick in på deras hemsida och skrev till dem. Jag föreslog att de skulle anställa en till gynekolog som är singelvänlig och jobbar heltid 5 dagar i veckan. Sedan föreslog jag att de borde ha drop-in ultraljud varje dag i en timme och att de antingen har öppet till kl.20 en dag i veckan eller på lördagar.

Jag läste på en blogg igår om många hade frågat henne om hennes gynekolog kunde ta emot fler nya patienter. Hon frågade sin gynekolog som sa nej.

Varför är det så få gynekologer som vill hjälpa de som är ensamstående eller par som gör fertilitetsbehandlingar utomlands?

För ett par veckor sedan så pratade jag med en annan Femmis-medlem om att någon borde skriva en försökarhandbok. Det finns inget ställe nu där man kan läsa tips och råd om hur man skaffar barn själv. Jag har inte tid att skriva den men jag och många andra vet nog mycket om vad som borde stå i den.

3 kommentarer:

  1. De vill inte hjälpa till för att det är olagligt i Sverige. Min gynekolog berättade att socialstyrelsen är på dem om att inte hjälpa. Så jag tycker nog du fått väldigt bra hjälp ändå på en väldigt singelvänlig mottagning.

    SvaraRadera
  2. Jag betalade fullt pris för alla ultraljud jag gjorde (ca 8-900 kronor varje gång). Men det var det så klart värt.

    Lycka till idag förresten!

    SvaraRadera
  3. Det är inte alls olagligt. Det är något de säger för att de inte vill hjälpa till!!

    SvaraRadera