onsdag 5 juni 2013

Två dåliga alternativ

De är oroliga för mig. Så antingen fick jag välja mellan att plocka äggen på fredag och riskera att det blir väldigt få ägg eller ta ut ägg på lördag och riskera att överstimuleras. Tar jag ut äggen på lördag så får jag troligen inte göra en insättning på måndag utan eventuella embryon fryses. Tar jag ut ägg på fredag så är risken mindre att överstimuleras och det finns en större chans att få göra en insättning.

De vill inte att jag åker hem dagen för äggplocket oavsett vilken dag det blir. De tror att jag kommer att bli jättesjuk. Jag har inte råd att bo kvar här så jag vill åka hem. Jag bokade biljetterhemnyss till på fredag. De är ombokningsbara.

Så mellan två dåliga alternativ valde jag alternativ nr 1. Det blir äggplock på fredag halv nio. Jag hade så sett fram emot äggplock och insättning. Nu kan det bli att inga ägg finns på fredag.

Äggblåsorna var mellan 12 till 15 mm stora. Alltså väldigt små. Sedan fanns en hel del mellan 5 och 10 mm men de ville de nog inte röra pga risken för överstimulation. Jag är inte så glad.

Just nu känns det som att jag vill be dem sätta in två embryon om det kommer att finnas embryon att sätta in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar