onsdag 12 juni 2013

Ruvardag 3 (jordgubbar och glass)

Jag köpte jordgubbar och glass när jag kom hem. Inte världens nyttigaste middag men en av de godaste.

Så till slut så fick jag till en rubrik med ruvardag. Få se om jag gör det varje dag. Det är laddat det ordet. Det innehåller så mycket.

Jag kan inte påverka vad som händer. Jag har ätit onyttigt flera dagar i rad men just nu är jag hellre glad än missnöjd. Onyttig mat är godare. Men vid ett plus så får jag ta tag i kosten.

Annars så händer inte så mycket. Nästa vecka är det midsommar. Att bara få jobba fyra dagar. Vilken lyx. Veckan efter jobbar jag tre dagar för jag åker på en långweekendsemester i Sverige. Jag behöver paus. Sedan jobbar jag fyra veckor innan min riktiga semester börjar. Jag har fått beviljat vilka veckor jag får ta semester men jag har inte vågat lägga in dem i lönesystemet. Blir jag inte gravid måste jag korta ner min semester. En vecka kommer nog försvinna vid nästa försök precis som denna gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar