onsdag 5 juni 2013

No smooth sailing

Jag har inte läst eller hört om de som har krångliga äggplock. Det känns inte roligare när fritidsintresset ringer och vill att jag ska träffa dem en kortis både på söndag och måndag. Det rör något viktigt som måste vara klart innan sommaruppehållet. Jag sa att jag kan inte. Han visste om att jag tänker skaffa barn själv men han hade ingen aning om att jag gör ett försök nu. Jag sa att det var IVF jag höll på.

Jag vill bara ha barn och kunna leva någorlunda normalt. Att ta en ofrivillig paus en vecka från jobbet och livet är inte lätt.

Många Femmismedlemmar som gör IVF i Danmark åker tur och retur över dagen både för äggplock och insättning. Mig ber de komma flera dagar innan för att hålla koll på mig.

Ändrat den 6 juni för jag råkade skriva fel land.

3 kommentarer:

  1. Hej! Var längesen jag läste på din blogg. Vad kul att läsa att du håller på med ivf nu! Jag önskar dig all lycka till på fredag och hoppas de få ut några fina ägg. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du har det jobbigt, men FÖRSÖK att fokusera på det positiva! Skit samma att du missar på fritidsintresset - de får klara sig utan dig! Du är på väg att skaffa barn. Jag tror aldrig det är perfekt tajming när det kommer till barn. Det krockar med andra saker, man får välja bort och man missar. När du sen har din lilla kotte i famnen kommer du troligtvis vara borta från både jobb och andra aktiviteter. Och vet du vad? Det kommer att vara värt det!! Ta inte ut negativa saker i förskott - det kommer tids nog. Lev i nuet. Tänk att du är på väg mot ett lyckat försök. Släpp allt vad dåligt samvete heter. Du ska skaffa barn!!! :-) Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Fast vet du... Det är MÅNGA som inte har någon smooth sailing i fertilitetsträsket. Faktiskt. Om du inte läst om några som haft krångliga äggplock så har du nog läst väldigt selektivt. Hoppas att det gick bra idag och att de fick ut många fina ägg.

    SvaraRadera