onsdag 19 juni 2013

Huvudvärk dag nr 2

Jag tog det lugnt igår men la mig vid ca kl. 21 med huvudvärk. Jag tog en tablett alvedon och hoppades somna. Sist jag såg klockan var den strax efter tio. Sedan vaknade jag vid ca kl. ett av huvudvärken. Den var fortfarande inte borta. Jag gick upp och drack vatten. Tänkte att jag kan inte äta tabletter hela tiden. Jag gick och la mig igen. Somnade fort men vid halv fyra vaknade jag igen. Då var jag less.

Jag gick upp och tog en alvedon brustablett denna gång. Tänkte att jag måste få lite sömn innan jobbet. Jag ändrade väckarklockan då från sex till halv sju. Vid halv sju vaknade jag och huvudvärken var kvar. Jag bestämde mig nu att det blir inga fler tabletter på morgonen. Jag får gå till jobbet och bara ignorera huvudvärken så gott det går.

Jag åt frukost och drack mycket vatten. Jag har fått tillbaka min förstoppning men tänkte att det är kanske det som orsakar huvudvärken. Så på morgonen så tvingade jag min kropp att pressa ut lite av det jag har inuti mig. Det är bättre än inget.

Sedan åkte jag tunnelbana till jobbet. Under resan så märkte jag att huvudvärken blev mindre och mindre. På jobbet var den kvar när jag kom men nu märker jag den knappt.

Det blev inget testande idag och det är lika bra. Imorgon blir det strejkkaos och jag måste väl gå upp extra tidigt för att vara säker på att överhuvudtaget komma till jobbet. Hur jag kommer hem är en annan historia.

Jag vill bara veta nu. För jag tror lutinus gör att jag mår sämre. Ju fortare jag kan sluta med den desto bättre. Jag ska köra bil några timmar både på torsdag och söndag nästa vecka och då kan jag inte må dåligt.

På fredag har det gått tio hela dagar. Är det för tidigt att testa då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar