onsdag 26 juni 2013

Sjuk

Sista dagen på jobbet innan min kortsemester.

Jag åt massor av glass igår för det lindrade. Drack kallt vatten, drack te...Alvedon, sov längre...

Fortfarande sjuk. Nyser typ en gång i timmen. Näsan rinner väldigt lite men måste snyta mig lite då och då.

Inte ens frisk får jag vara.

Spekulationer pågår friskt om orsaken. Var det en dum idé att besöka vännen med halsfluss trots att hon tagit antibiotika i några dagar och var ganska pigg? Är det kroppsligt uttryck för all den stress och energi som gått åt IVF:en att nu har den givit upp?

Jag är inte så sjuk att jag inte kan jobba. Det är i halsen, näsan och öronen det känns att jag är sjuk. Mindre energi har jag också.

Packningen är inte gjord än och det får väl bli en snabbpackning på en kvart högst i kväll tyvärr.

Jag är arg för att ingenting går min väg. Inte ens en semester får jag njuta av.

3 kommentarer:

  1. Det går massor av förkylningar på stan just nu. Man behöver bara sätta sig på t-banan eller gå till Konsum för att bli smittad. Att nysa en gång i timmen och slippa rinnande näsa tycker inte jag låter så himla farligt. Trist att du redan innan semestern har bestämt dig för att du inte kommer njuta av den. Men det är en attityd du väljer helt och hållet själv ;-)

    SvaraRadera
  2. När jag sa på jobbet att jag var förkyld idag så kom det fram att flera på jobbet är också det.

    Sedan är det alltid skönt att vara frisk när man är ledig och ska göra något.

    Sedan har jag ett annat skäl som gör att det är viktigt att jag är frisk av dem som åker på resan men eftersom det är en anonym blogg så kan jag inte skriva den anledningen här.

    SvaraRadera
  3. håller med den första kommentarenn
    ärligt - sök hjälp
    om du slutar vara så neggo kommer ju allt bli bättre. Det finns väl nån kurator eller nåt. Du har ju snurrat in helt på atrt tro att du är drabbad av olycka. det är du inte. Du är enkom drabbad av din egen syn och attityd kring saker.

    SvaraRadera