söndag 30 juni 2013

Hemma igen och Femmis-vän gravid

En Femmis-vän sms:ade mig idag om att hon är gravid. Ingen avundsjuka kände jag där. Jag är så glad för hennes skull. Detta var sista inseminationen innan hon skulle gå över till IVF.

Efter min IVF så känner jag mig nästan dränerad på energi. Att någon får slippa gå igenom en IVF är jättebra. Jag vill inte att någon ska behöva gå igenom IVF.

Så nu är det tre personer som är gravida nästan samtidigt som jag kommer att ha turen att kunna följa genom deras graviditeter. Två via bloggar och en i real life.

Det var nog inte meningen att jag skulle vara nummer tre utan min Femmis-vän skulle vara det i stället.

Ni kanske vill veta något om mig då.

Det var skönt att komma iväg i några dagar. Jag har tänkt väldigt lite på att skaffa barn. Jag har fått lite perspektiv på allt och fått lite ny energi.

Det lutar mer och mer åt att jag kortar ner min semester till tre veckor och använder en semestervecka till nästa försök. Det känns som att det blir allt för stressigt att fixa med semester, sprutor och ultraljud. Jag tror inte att jag kommer att må bra om jag har det alltför stressigt inför en ruvning. Det blev ganska stressigt detta försök och nu i efterhand har jag känt mig trött och lite sjuk. Men det är svårt att besluta att skjuta upp det en månad så det slutgiltiga beslutet tas när jag får mens.

Ni kanske undrar hur det går med halsen. Den har inte blivit värre men inte bättre heller. Vad jag minns så är det första gången jag blir sjuk utan att bli sjukare. Mycket glass och te har det blivit så kanske har det hjälpt.

Så nu är det fokus på att bli helt frisk.

Det är 20 arbetsdagar kvar tills min nästa semester. En nedräkning kanske det blir på bloggen.




1 kommentar:

  1. Roligt med en solskenshistoria, snart är det nog din tur. Lycka till!

    SvaraRadera