söndag 23 juni 2013

Mensen har kommit

Jag la mig ganska sent inatt kring kl. 01. Jag tittade på tv och hade ingen lust att gå lägga mig tidigare. Vid ca kl. 06 så vaknade jag. Tyckte att det var allt för tidigt att gå upp. Men jag la dit en vagitorie då. Ingen mens i trosan. Sedan vaknade jag vid halv tio. Någon brunblandad sörja fanns på bindan. Jag har använt bindor under hela denna perioden pga vagitorierna.

Jag har funderat på om jag ska fortsätta med vagitorierna men jag bestämde att jag fortsätter till på tisdag morgon som är testdagen om det är lite mens som kommer. Är det negativt på tisdag morgon så blir det ingen morgonvagitorie den dagen.

Mens idag betyder med alla största sannokliket att det blir inget försök i augusti. Tänk att en 5-dagarsemester kan förstöra så mycket.

Skulle jag få mens den 20 juli så är det två veckor senare den 3 augusti. Jag är borta 29 juli till 2 augusti.

Det går inte att få till ultraljud tiden jag är borta. Sedan ska ju medicinen också vara i kylskåp när den inte är färdigblandad. Färdigblandad behöver inte vara i kylskåp sa kliniken. Det är menopur jag ska använda nästa gång.

Skulle jag få mens den 27 juli så skulle jag kunna åka till kliniken lördagen den 3 augusti för ultraljud. Men de senaste månaderna har min mens kommit mellan dag 28-30 så 27 juli är rena önsketänkandet.

Det är så jobbigt att tänka på datum. I alla fall så verkar det bli så att jag blir "sjuk" en vecka i september.

1 kommentar:

  1. Tråkigt att det inte verkar som det tog sig. Du kämpar på bra!

    SvaraRadera