måndag 24 juni 2013

Zombie

Ögonen kändes och känns fortfarande annorlunda. Hela dagen har det varit så. Jag har inte haft energi till att göra något extra utan allt har löpt på.

Zombie. Kanske zombie light.

Det blev finare väder på eftermiddagen så jag åt min middag på balkongen. Jordgubbar,kex och glass.

Jag hade ingen lust att laga mat och det finns ingen annan i hushållet som gör det så onyttigt fick det bli.

Det hände en konstig sak idag. När jag kom hade jag fått ett brev utan avsändare. Jag öppnade det och det var ett recept från Storkklinik. Recept som det stod den 15 maj på men kuvertet var poststämplat den 20 juni. Det var också skickat i Sverige och inte från Danmark. Receptet var på medicinerna enligt den ordination jag fick vid journalsamtalet den 15 maj.

Det är inte medicinerna jag ska ha enligt samtalet vid insättningen.

På tunnelbanan hem så satte sig en höggravid kvinna mittemot mig. Jag satt där först och hon kom efter ett par stationer.

Jag letar ibland tecken på att det ska gå bra. Men samtidigt som jag gör det så undrar jag varför jag letar tecken. Ibland känns det som att jag finner negativa tecken också? Vad betyder dagens händelser (brev och gravid kvinna)?

Många säger att man ska tänka positivt. Påverkar det något? Tänkte jag för negativt?

Jag börjar undra om det är något fel på min livmoder. Jag får ont i benen vid mens. Det är nerverna. Det känns som att min livmoder inte vill ha något i sig. De flesta får ont i magen när de har mensvärk men jag bara i benen. Betyder det något dåligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar