torsdag 20 juni 2013

Ruvardag 10

Dagens rubrik har varit svår att bestämma. Det har varierat från olika svordomar till jaha.

9 dygn och ca 19 timmar. Så länge har de varit i mig.

Igår kväll när jag försökte somna så bestämde jag mig för att testa idag. Testet var negativt. Jag vet att många av er kommer att säga att det är för tidigt. Men nä jag tycker inte det. Inte när jag har läst att andra har plussat på den dagen och då försökt utan hjälp. Mina embryon var ca 3 dygn gamla när de sattes in. De borde ha fäst senast för 4-5 dagar sedan.

Men även om kliniken inte sa någon procentsats så känns det som att detta försök har 10 % chans av en IVF med toppenembryo att lyckas. Så oddsen är mot mig.

Jag har undvikit att skriva om delmål och förhoppningar. Men en inläggets tilltänkta rubriker var "screw it".

Så imorgon är det två veckor sedan äggplocket. Mens då? Eller så har jag dubbelt otur och får mens idag samma dag som jag testade negativt.

Min kompis var sjuk förra veckan och det konstaterades att det var halsfluss. Hon brukar bli sjuk 2-3 gånger per år och med något som kräver antibiotika. Tanken var att jag skulle titta förbi henne i helgen. Min familj är oroliga att jag blir sjuk och då orsakar ett missfall. Detta pga att min kompis kan smitta mig. Ja, det är kanske inte så vanligt att man måste använda antibiotika så ofta varje år. Eftersom jag inte har mått så bra de senaste veckorna så förstår jag min familj. Men att säga det till min kompis är inte så lätt.

Hade jag fått plus på stickan så hade det varit lättare att säga till min kompis att jag inte vill riskera något.

Mina tankar har ända sedan insättningen handlat om nästa försök. Ett försök som skulle ha kunnat bli av i augusti om det inte var så att jag är på semester 29 juli till 2 augusti. Jag har räknat ut att det är väl då jag borde ha mens och det går då inte börja spruta och göra ultraljud. Att skjuta upp det en månad går väl men är mycket krångligare pga jobb och fritidsintresse. Detta för att jag måste ju vara borta så mycket när jag gör mina IVF.

Varför kan inte jag för en gång skull få ha turen att lyckas på första försöket på något?

Jag vet inte när jag testar igen. Men det finns väl en miljondels hopp fram till mensen kommer eller 25 juni. Få se om hoppet dör innan den 25 juni. Just nu känns det som att mensen är på väg.

Är jag inte gravid då vill jag att mensen kommer efter den 1 juli. Det ökar chansen om att mensen kommer i augusti och att jag kan göra ett försök i augusti.

Mer gnäll kommer väl eftersom jag har hållit inne det mesta. Som sagt var screw it.

1 kommentar:

  1. Halsfluss smittar via direktkontakt, så om du inte tänker kyssa henne kan du vara lugn. Dessutom smittar man inte efter 2-3 dygn med antibiotika. Dessutom är det inte missfallsframkallande.

    SvaraRadera