onsdag 30 januari 2013

Blodprov taget

Innan blodprovet mådde jag lite dåligt. En liten illamåendekänsla som varade från att jag läste mailet tills blodprovet var gjort. Men innan jag läste mailet om att jag fick ta ett blodprov så har jag varit lite ledsen. Ledsamheten har känts genom att ögonen känts konstiga ända sedan i morse och hjärtat/nedre delen av lungorna har känts annorlunda.

Efter blodprovet så försvann illamående men ledsamhetkänslorna är kvar. Det känns mest i ögonen och lite i lungorna.

Jag är arg, ledsen you name it. Siffran 5 har alltid varit viktig för mig och jag hoppades att på det femte försöket så skulle det gå.

Det hjälper inte när man lunchade idag med 3 arbetskamrater och de pratade om barn, förlossning, förskola, ingen tid för sig själv osv. Jag ville bara säga att jag har lagt ut mycket pengar på att försöka få barn samt att det har psykiskt tagit mycket kraft. Men jag kunde inte säga något utan försökte hänga med och prata om dessa saker. Ingen märker nog att jag är ledsen idag. Märkte de inget när jag var så ledsen på jobbet i början av september och grät typ varje timme så märker de absolut inget nu.

2 kommentarer:

  1. Har lite dålig koll på dina försök, men har du provat ägglossningsspruta? De va så jag lyckades, oxå på storkkliniken, 6e försöket.... Så det finns hopp! / Stina

    SvaraRadera
  2. Försök nr 4 var med ägglossningsspruta. Det funkade inte heller.

    SvaraRadera