söndag 27 januari 2013

Tror inte att jag klarar av ett minus

Ligger i soffan och tittar på tv. Helt plötsligt så slår det mig att jag kan få ett minus imorgon. Jag tror inte att jag klarar av att få ett minus till.

Det kändes lite värre nu därför jag gick igenom min ekonomi till den 30 augusti under förmiddagen. Resten av året blir några hundralappar bättre troligtvis pga inga semesterresor och kanske lägre skuld. Jag kommer att få ökade bilkostnader från och med mars. Det är min fasta kostnad för bilen som ökar. Jag måste ha bil. Min bästa vän flyttar ännu längre ifrån mig i april och enkelväg kommer det att ta ca 1 timme att åka till henne med bil.

Jag vill åka på semester i sommar. Jag behöver pauser för att orka med allt detta.

Jag har ännu inte bestämt om jag ska betala av hela kreditkortsskulden och inte åka alls till det är avklarat, betala minimibeloppet och samtidigt försöka spara ihop till ett nytt försök till i höst eller öka kreditkortsskulden så att jag kan åka i maj eller juni.

Semestern i mars kostar mycket och de pengar jag lägger på den kunde ha bekostat ett nytt försök. Men min syster och jag behöver göra denna resa. Vi har aldrig åkt iväg tillsammans bara vi två.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar